Rabu, 8 April 2009

MINGGU KE 32

Minggu ke 32 minggu ini...
Semakin hari adalah sangat meletihkan.. pertambahan berat badan yang tidak pernah berhenti setakat ini memungkinkan pergerakan tubuh yang semakin meletihkan.. membawa perut yang semakin membesar membuatkan aku seperti melekatkan sebiji bola yang besar di depan perut.
Pergerakan baby semakin ketara. Membentuk gelombang ombak yang kadang-kadang bergerak dengan pantas membuat aku leka melihatnya.. jauh di sudut hati...ya..jauh di sudut hati ini, aku tidak pernah menafikan kebahagiaan yang sedang dikecapi.
Tapi.. hati yang satu ini, yang satu ini lah yang paling keras. Malahan tidak mahu membuka mata hatinya untuk menikmati segala kebahagian yang sedang berlangsung. Butakah mata?, pekak kah telinga? atau sudah matikah perasaan?...nilai lah dengan hati yang terbuka... tapi aku masih lagi dilanda trauma dan ketakutan, keyakinan yang telah hilang masih belum mahu kembali walaupun aku sudah cuba mengajarkannya..

Tiada ulasan: