Isnin, 20 April 2009

21 apr 09- minggu ke - 33

Masuk minggu ke 33 minggu ini..kalau ikut perkiraan hanya tinggal 7 minggu lagi aku menghitung hari. Tapi biasanya awal... tidak pernah lewat malahan terlalu awal, 3 minggu lebih awal.
Bahagia?..a.Ya b. Tidak c. Tidak pasti... pastinya jawapan aku adalah c.
Aku tidak pasti sebenarnya, bahagia atau tidak aku sudah tidak ada kayu pengukur lagi.. aku telah hilang sebahagian daripada hatiku.. jiwaku, perasaan ku... harus bagaimana lagi aku boleh mengukur indeks kebahagiaan itu.
Aku selalu bertanya akan diriku, aku yang tidak tahu mengukur atau aku kah yang tidak tahu mensyukuri atau sengaja tidak nampak apa yang ada di depan mata.
Padaku apa yang aku nampak pada zahirnya ini, adalah tidak sama sekali dengan apa yang ada dalam hati dan perasaan. Semuanya hanyalah palsu dan sebahagian maninan hidup saja. Entahlah aku yang menafikan atau memang itu adalah kenyataan.

Tiada ulasan: