Rabu, 11 Februari 2009

HARI BERGANTI HARI

Hari semakin beredar. Perut semakin membesar dan menegang. Segala keadaan tidak selesa. Berdiri tak kene, duduk tak selesa, baring tak selesa, mengiring salah, menelentang lagi tak kene... berpusing2 kiri dan kanan tetap tak selesa.
Urat kaki sebelah kanan membengkak dan melenguhkan. Setiap hari perlu di balut dengan stokin ketat agar bengkak berkurangan dan sekaligus mengurangkan lenguh. Agak siksa mengandung kali ini. Tapi cabaran apa sekali pun aku terpaksa melaluinya dengan tabah. Semua malaikai dan binatang di muka bumi ini mendoakan aku, 'ibu yang mengandung'.. Burung2, ikan semuanya akan mendoakan aku.
Tapi...aku kah yang tidak tahu bersyukur atau hati yang masih mencurigai?. Butakah hati?. Butakah mata?. Pekakkah telinga? Bukan aku tidak mensyukuri tapi sekadar mengikut kata hati yang akhirnya akan mati?
Atau inikah akhiran hidup ku ini?... sekiranya itu yang bakal terjadi dalam waktu terdekat ini, ampunkan aku dengan rahmatMu ya Tuhan. Terlalu banyak dosa yang aku lakukan dan aku terlalu takut terus-terusan melakukan dosa di muka bumiMu ini....

Tiada ulasan: