Selasa, 30 Disember 2008

Selamat Tahun Baru Maal Hijrah

selamat tahun baru buat diriku..
setahun berlalu....masih segar dalam kotak hitam ingatan. Segalanya tidak pernah pergi seperti angin yang saja2 berlalu..
Tahun baru telah menjelang..azamku..Tuhan, kurniakan aku kekuatan yang telah hilang sepanjang tahun ini. Kurniakan aku keyakinan yang telah gugur dari dahan pohon ku berpaut. Tuhan, kurniakan aku ketenangan, kurniakan aku keamanan, kurniakan aku kebahagiaan.
Telah terlalu derita hatiku yang kutanggung sendiri selama ini, aku terlalu berharap tahun yang baru ini memberi sinar yang sangat terang menerangi semula kegelapan yang menjadikan aku sembunyi dari kebenaran.
Tuhan...
sesungguhnya ujianMu terlalu berat untuk kutanggung. UjianMu benar2 menguji keimanan dan kesabaranku. Aku tahu aku tewas, aku tidak cukup iman untuk menghadapi ujianMU ya Tuhan.
Hambamu yang terlalu hina ini, tidak sanggung menanggung ujianmu yang padaku sudah terlalu berat untuk ku pikul setiap hari. Aku bermohon kepada Ya Allah, kurniakan aku belasmu, rahmatmu, kasihsayangmu, untuk membawa ku keluar jauh dari bebanan yang kutanggung ini...
Airmata tidak pernah kering untuk mengalir....

Tiada ulasan: