Isnin, 5 Oktober 2009

Hari yang sedih

5 oktober, 2009

aku terlalu sedih hari ini. berjanji dengan orang lain tapi kawanku menunaikan janji dengan orang lain.
Minggu lepas berpuasa 6 dengan kawan ku yang paling akrab. Gumbiranya dia bila dia telah berjaya menghabiskan puasa 6nyer. Jangkaan ku pulak akan habis pada sabtu. dan akan beraya pada ahad. Lalu kami pun berjanji untuk beraya bersama2 hari ini, hanya berdua dan mengajak anak ali seorang lagi kerana sudah lama tidak makan2 bertiga seperti dulu. Tiada orang lain yang akan menemani kami kerana sudah lama benar kami tidak makan berdua atau bertiga.
Hari ini kawan akrab ku tidak menolak permintaan orang lain untuk makan bersamanya. Apa salahnya kalau dia kata sudah berjanji dengan aku. Sedih sungguh kerana aku rasa dia selalu bersama kawan nya yang lain tapi tidak selalu dengan aku. Kenapa hari ini dia rasa seperti tidak mahu kawannya itu tersinggung kalau dia beritahu yang dia mahu makan dengan aku?
Ye lah... siapalah aku... sikain buruk yang hanya layak untuk menyapu si air mata ini...
Rasa terbuang sungguh aku... sudah lah suami yang ada pernah mengkhianati aku, sekarang pula satu2nya kawan akrabku pula memungkiri janji.. airmata ini murahnya menunggu untuk berjuntaian... tapi aku menahan sehingga kini.
Patut kah aku berkecil hati?.. sedangkan ku tahu siapa aku...

Tiada ulasan: